zondag 10 augustus 2008

alweer een enerverende dag





Beste bloglezers,

ik mag mij verheugen op een grote schare geïnterresseerden van dit digitale dagboek, en het valt nog niet mee om de 17 tot 18 uur per dag dat ik niet slaap onder woorden te brengen.

Vandaag weer uit het zicht van de camera in de koude keuken annex banketbakkerij gewerkt. Als je ziet hoe een logistieke organisatie het is om alle 350 crewleden, gasten in de brasserie, het restaurant, mensen van de pers, artiesten, sporters, etc. van eten te voorzien, dat is geweldig. Sporters, Erica, de Koninklijke familie, Jan-Peter, de NOS etc. hebben allemaal zo hun specifieke wensen en die worden door de koks en (voor de desserts) door Stefan en mij gerealiseerd. Dit betekent continu schakelen van het aan de ene kant rationeel produceren en aan de andere kant de ,,liflafjes,, te maken. Dit houdt het wel spannend en uitdagend.

Eén Vandaag kwam voor een reportage, maar dit moet allemaal ook van hogerhand door de bierbrouwers goedgekeurd worden anders wordt er niet gefilmd. Guus Meeuwis is er ook en zijn vrouw voelde zich niet lekker dus daar hebben we een paar broden snel voor getoast.

Vanavond was ik op tijd vrij en zijn we nog even in het HHH geweest, Jan-Peter gespot en mijn grote idool Jan Smit zien optreden met de Edwin Evers band. Bijgaand nog een paar kiekjes en dan doe ik de oogjes weer toe. Ook had ik natuurlijk graag de zwemdames zien huldigen, maar dat ging vanwege de komende zwemdagen niet door.

Morgen komt de tweede ploeg bakkers vanuit Nederland en die gaat het vanaf woensdag van ons overnemen, dan hebben we nog drie dagen vrij en gaan we nog even Dé muur beklimmen en naar het Plein van de Hemelse Vrede.

Weltelusten (sambal bij)

Bakker Bas.

ps de bovenste foto is mijn idool Laurens ten Dam. Grappig hè dat die jongens even de tijd nemen om op de foto te gaan.
doe doeiiii

2 opmerkingen:

Unknown zei

Volgens mij heb jij het ondanks het harde werken super gezellig daar! Geniet nog maar van de laatste dagen!

groetjes Lea en de kids

Bas, Monqiue en Demi zei

Hoi Bas,

Zo te lezen heb je het prima naar je zin daar in China.
Het is hard werken maar je geniet met volle teugen.

Geniet nog lekker van je laatste dagen in China !!

Liefs Bas, Monique en Demi van Esch.