zaterdag 9 augustus 2008

Maxima gemist........



bron foto: http://www.hollandbakery.nl/

Vandaag een kort berichtje, want het is al weer laat.


Op het moment dat H.K.H. prinses Maxima op het Foodplaza kwam, was ik in de banketbakkerij om taarten, kapsel, desserts en bladerdeeg te maken, dus ik heb haar gemist, maar geloof me dat de andere collega's dit als een van de hoogtepunten van het verblijf hier vonden. Gelukkig is ze gespot door Barry en de foto staat natuurlijk op de site van Holland Bakery.


Ook vandaag daar ,,mijn verhaal,,. Wat ook waarschijnlijk in het Dagblad gepubliceerd wordt. Door tijdgebrek en omdat ons team een tekstschrijver heeft in Nederland is het verhaal een beetje aangepast, maar ,,who cares,, als je de ambassadeur in China het eerste brood aan mag bieden. Geweldig toch?


De eerste plak is binnen en Jan Smit en onze Jan-PETER ook.


Op de huldiging heb ik maar niet meer gewacht. Zo goed als zeker hebben de leden van het NOC*NSF en het koninklijk huis van onze desserts gegeten (vind je niet dat ze er gezond uit zien?)



Zowel in de keuken als bij ons, zijn er Chinese studenten, die hun medewerking verlenen aan ons. Vandaag geleerd hoe ze een spuitzak vast moeten houden en we hebben erg gelachen met hen, want het zijn erg behulpzame en vriendelijke jongens en meiden.


Ook hebben we in ons team Peter Laan bij ons en die doet niets anders dan kloketten en bittelballen maken. Het is dan ook een uitdaging (van mij) om ze de woorden kroket en bitterbal aan te leren.


foto: Peter Laan showt kroketten...... op de eerste dag al heel erg veel verkocht..... aldus een artikel in een krant.

Inmiddels hebben we het zo'n beetje op de rit en hopenlijk worden de werkdagen iets korter, zodat we ook nog wat energie over houden voor de leuke dingen op de spelen, want ik gok toch op een medaille morgen voor onze wielrenster Marianne Vos, en dan wil ik graag bij de huldiging in de feestzaal zijn.

Beste lezers van de blog, het was me het dagje wel weer,
dag lieve computerbuiskinderen.......oogjes toe en snaveltjes dicht, weltelusten.

Bakkertje deeg

1 opmerking:

Unknown zei

Ha die Bas,

Jammer voor Maxima, dat ze jou net miste; een kans die ze niet gauw weer krijgt. Op jullie webcam zie ik iedereen hard werken, behalve jou. Leuk heh die stagiaires van de chineze politieacademy. Wel afblijven heh.
Doe Marianne Vos de groeten, één van de grootste kanjers die we hebben.

Groet,
Jan